Olay İncelemesi; belli etkinliğin ya da olayın bir defaya mahsus olarak incelenmesi anlamına geliyor. Burada yapılan çalışmayla olayın detaylarına inerek fikrin analiz edilip raporlanmasına yönelik bir süreç öne çıkıyor. Olay çalışmalarında genellikle sayısal veriler ortada gezer ve biraz sıkıcı olduğu da yadsınamaz. Bu anlatımlarda genellikle hep başarıdan bahsedilir.
Hikayenize Farklı Boyut Kazandırın!
Müşteri başarı hikayeleri de aslında yukarıda belirtmiş olduğum amaca hizmet eder ama içinde insani parçalar bulundurur. Burada gerçek bir hikayeden yola çıkarak müşterinin sorunun nasıl çözüldüğünü, sıkıntıların verilen hizmetle nasıl aşıldığına dair gibi konulardan kesitler paylaşılır. Burada amaç müşteriyi ürün için ikna etmektir. Bu ikna sürecinde ise kesinlikle ürün ortaya çıkarmayıp, müşteriye verilen hizmetin hangi noktaya getirdiğini ortaya koymaktır.
Müşteri başarı hikayelerinde genellikle ürün ya da hizmet verenleri beyaz atlı prense benzetebiliriz ki bu olayın zihninizde daha da canlanmasını sağlayacaktır. Burada hizmet sunanlar başı sıkışmış olan müşteriye yardım eden kişi konumundadır ve sonunda da tüm problemlerini çözer. Bu hikayeleri sunarken metin, metin + görsel, video ya da işitsel bir araç kullanılabilir. Burada müşteri kendini o kişi yerine koyarak sorunlarından kurtulacağını hayal edecektir.
Gerçek Hikayeler Yaratın !
Hikayenizde yer alan kişi ve olaylar hakkındaki bilgileri müşteriyle mutlaka paylaşıyor olmak gerekiyor ki müşteri sürece iyi adapte olabilsin. Burada yaratılan hikayede mutlaka sorun iyi açıklanıyor olmalı ve sunulan çözüm ve bu çözüm sonrası ortaya çıkan güzel enerji çok iyi yansıtılması gerekmektedir. Firmalar tarafından genellikle en çok kullanılan genellikle video hikayelerdir ve bu hikayelerde çoğunlukla duygusal hikayelere yer verilir. Pronet’in yapmış olduğu müşteri hikayesi buna güzel bir örnek olabilir. Müşterinin samimi ve sıcak konuşması ve tabi ki gerçek olaydan yola çıkarak anlattığı hikayenin çekiciliğini daha da arttırıyor. Hikayenin sıralanışı ve aynı zamanda müzikle desteklenmesi de videonun amacına ermesinde önemli bir paya sahip olmuş oluyor.
![]() |
Pronet Müşteri Hikayesi |
Aralık 06, 2019
Tags :
dijital pazarlama
,
içerik editörlüğü
,
içerik oluşturma
,
içerik pazarlama
,
müşteri hikayeleri
Subscribe by Email
Follow Updates Articles from This Blog via Email
No Comments