Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de Youtube
kullanıcıları artarken video reklamlarının başarısı da her geçen gün daha büyük
önem kazanıyor. Bu yazıda kısaca Youtube kullanıcını nasıl harekete geçirebileceğinizi
anlatmaya çalışacağım.
Marka bilinirliğini yada ürününüz üzerinde
düşünme oranını, dönüşüm sayısını veya tüm dönüşüm hunisinin etkisini artırmak
istiyor olmalısınız. YouTube reklamlarının %95'i kullanıcılar tarafından
görüntülenip izlendiği bir ortamda bu gayet anlaşılabilir oluyor.
Farkındalık Yaratma
Kampanyanızı en başarılı kılacak
olan şey kullanıcınızın harekete geçmesini sağlayabilmektir.
Video reklamlarında unutulmaması
gereken birkaç nokta var. Bunların ilki ekran karşısında geçirilen zamanın
azalması. Bunun nedeni farklı online araçlar ve televizyon verilebilir.
Youtube izleyicisi artık pasif olarak değil aktif olarak
video izliyor ve kendisine en faydalı olacak içeriği seçebiliyor. Türkiye’de Youtube
verilerine dayanarak kullanıcıların %75’i faydalı ip uçları edinmek için veya
bir şeyin nasıl yapıldığını öğrenmek için Youtube’tan yardım alıyor.
Diğer bir nokta tabiki alaka düzeyi.
Kullanıcıların profilini bilmek artık yetmiyor. Bununla birlikte kullanıcıların
nelerle ilgilendiğini de bilmek gerekiyor. Bu verilere göre kampanyanızı
yönlendirebilirsiniz.
Youtube üzerinden reklamlarınızı yaparken marka bilinirliği
ve reklamın hatırlanabilir olması çok önemli. Bunun içinde birkaç noktaya önem
vermek gerekli.
İlk olarak demografik hedeflemeye dikkat etmek lazım. Artık ileri
hedefleme teknikleri var. Hedefleme yaparken mutlaka amaca dayalı hedefleme
yapmak demografik hedeflemeye göre çok daha etkili olacaktır.
İkinci olarak mutlaka görüntüye
dikkat ettiğiniz kadar sese de dikkat edin. Bu iki unsur birbirini tamamlıyor. Birbirini
tamamlayan bu iki unsuru iyi harmanlamak gerekiyor.
Üçüncü olarak marka bilinirliği ve akılda kalma için mutlaka
hem tv hem de youtube reklamınız olsun ve reklam konuları birbirinden farklı
olmasın. Farklı versiyonları olabilir ama kesinlikle ayrı reklamlar kullanmayın
tema olarak.
Youtube’ta etkileşime geçmiş olan
müşteriyi tutmak için şu noktalara daha özen gösterebiliriz.
Mutlaka kitlenizin ilgi gösterdiği
içeriklere reklam verin. En çok ilgi çekenler bilgi ve ilham verenler.
Etkileşim
Kampanya hedefleriniz arasında
dönüşüm hunisinin orta kısmında sonuç elde etmek varsa, işte akılda tutmanız
gereken bazı ipuçları şunlar:
Kişiye özel reklamlar hazırlayın. Etkileşim kısmında müşterinize eldeki
verilere göre farklı reklamlar sunabilirsiniz. Özellikle işinize yarayabilecek
dört video reklam dizisi şunlar: Tanıtın, Güçlendirin, Tekrarlayın. Kısa reklamlarla ürününüzü kitlenize
tanıtın, uzun reklamlarla mesajınızı güçlendirin, onları harekete geçmeye teşvik
etmek için reklamları tekrarlayın.
Mini Dizi: Zamana yayarak anlattığınız
hikayenizi, temalı bölümlere ayırın
Doğrudan Çekim: Tek bir konsepte bağlı kalıp
videoda bağlama göre değişiklikler yapın
Takip: İzleyicilere önce uzun bir
reklam, daha sonra mesajı güçlendirmek için kısa reklamlar gösterin
Harekete Geçirme
Hem online hem de offline YouTube
reklamlarında TrueView for Action gibi yeni reklam dönüşüm sağlamak için daha
uygun bir yöntem haline geldi. Bu yöntemle ölçülebilirlikte daha etkili
sonuçlar alabiliyorsunuz. TrueView for
Action ile sonuç elde etmek için yararlanabileceğiniz birkaç ipucunu aşağıda sıralayalım.
TrueView reklamlarının ilk beş
saniyesi atlatamıyor ve bu size müşterinize derdinizi anlatmak için büyük bir
fırsat sunuyor. Reklamın tutku uyandırması, heyecanlandırması ve tabi ki müşterilerle
duygusal bir bağ kurması başarınızı üst seviyelere taşır.
Bütçenizi iyi kullanın ve ilerlemiş
kitle hedeflemelerinden iyi yararlanın. Markanızı yakın zamanda arayanlara
(Özel Amaç), ürün satın almak isteyenlere (Pazardaki Kitle), önemli bir dönüm
noktasında olanlara (Yaşamdaki Önemli Olaylar) ve markanızla daha önceden
etkileşime geçmiş kullanıcılara (Yeniden Pazarlama) erişebilirsiniz.Ayrıca
yalnızca kullanıcılar yayın içi (in-stream) TrueView reklamınızı izlediğinde
ödeme yaptığınızı unutmayın. Kullanıcılar 30 saniyeden önce videoyu atlarsa
veya kısa reklamları sonuna kadar izlemezse sizden ücret alınmaz.
Harekete geçmesini istediğiniz müşterilerinize görünür bir
yerde amacınıza göre; örneğin,
istediğiniz şey tıklama sayısını artırmaksa "Kaydol", "Hemen
Rezervasyon Yap" veya "Daha Fazla Bilgi" gibi bir seçenek
yerleştirebilirsiniz. Amacınız olası satış yaratmaksa "Kaydol" veya
"Fiyat Teklifi Al" seçeneğini kullanabilirsiniz.
Umarım bu yazı çalışmalarınıza faydalı olur. Konuyla ilgili sorularınız için epsosta gönderebilirsiniz.
Subscribe by Email
Follow Updates Articles from This Blog via Email
2 Comments
Güzel bir yazı fakat ülkemizdeki yputuberlerin hemen hepsi ya şarkı ya komedyenlık üzerine takıpçi toplamaktadır ve bunların çok azı bizlere güzel şeyler sunmaktadır o yuzden bu yazıyı okuyup toplumun daha fazla bilgi ve ihtiyaçlarına yönelik olmalı
Reply Deleteyoutuber lar dediğin konulara ağırlık veriyor. özellikle izleyici kazanma anlamında çocukları kullanıyorlar. Bu konuyla ilgili bir yazı da önümüzdeki günlerde kaleme alacağım.
Reply Delete