thumbnail

Başarılı Bir Youtube Reklamı Nasıl Yapılır?


Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de Youtube kullanıcıları artarken video reklamlarının başarısı da her geçen gün daha büyük önem kazanıyor. Bu yazıda kısaca Youtube kullanıcını nasıl harekete geçirebileceğinizi anlatmaya çalışacağım.

Marka bilinirliğini yada ürününüz üzerinde düşünme oranını, dönüşüm sayısını veya tüm dönüşüm hunisinin etkisini artırmak istiyor olmalısınız. YouTube reklamlarının %95'i kullanıcılar tarafından görüntülenip izlendiği bir ortamda bu gayet anlaşılabilir oluyor.

Farkındalık Yaratma

Kampanyanızı en başarılı kılacak olan şey kullanıcınızın harekete geçmesini sağlayabilmektir.
Video reklamlarında unutulmaması gereken birkaç nokta var. Bunların ilki ekran karşısında geçirilen zamanın azalması. Bunun nedeni farklı online araçlar ve televizyon verilebilir.

Youtube izleyicisi artık pasif olarak değil aktif olarak video izliyor ve kendisine en faydalı olacak içeriği seçebiliyor. Türkiye’de Youtube verilerine dayanarak kullanıcıların %75’i faydalı ip uçları edinmek için veya bir şeyin nasıl yapıldığını öğrenmek için Youtube’tan yardım alıyor.

Diğer bir nokta tabiki alaka düzeyi. Kullanıcıların profilini bilmek artık yetmiyor. Bununla birlikte kullanıcıların nelerle ilgilendiğini de bilmek gerekiyor. Bu verilere göre kampanyanızı yönlendirebilirsiniz.

Youtube üzerinden reklamlarınızı yaparken marka bilinirliği ve reklamın hatırlanabilir olması çok önemli. Bunun içinde birkaç noktaya önem vermek gerekli.

İlk olarak demografik hedeflemeye dikkat etmek lazım. Artık ileri hedefleme teknikleri var. Hedefleme yaparken mutlaka amaca dayalı hedefleme yapmak demografik hedeflemeye göre çok daha etkili olacaktır.

İkinci olarak mutlaka görüntüye dikkat ettiğiniz kadar sese de dikkat edin. Bu iki unsur birbirini tamamlıyor. Birbirini tamamlayan bu iki unsuru iyi harmanlamak gerekiyor.

Üçüncü olarak marka bilinirliği ve akılda kalma için mutlaka hem tv hem de youtube reklamınız olsun ve reklam konuları birbirinden farklı olmasın. Farklı versiyonları olabilir ama kesinlikle ayrı reklamlar kullanmayın tema olarak.

Youtube’ta etkileşime geçmiş olan müşteriyi tutmak için şu noktalara daha özen gösterebiliriz.

Mutlaka kitlenizin ilgi gösterdiği içeriklere reklam verin. En çok ilgi çekenler bilgi ve ilham verenler.

Etkileşim

Kampanya hedefleriniz arasında dönüşüm hunisinin orta kısmında sonuç elde etmek varsa, işte akılda tutmanız gereken bazı ipuçları şunlar: 

Kişiye özel reklamlar hazırlayın. Etkileşim kısmında müşterinize eldeki verilere göre farklı reklamlar sunabilirsiniz. Özellikle işinize yarayabilecek dört video reklam dizisi şunlar: Tanıtın, Güçlendirin, Tekrarlayın. Kısa reklamlarla ürününüzü kitlenize tanıtın, uzun reklamlarla mesajınızı güçlendirin, onları harekete geçmeye teşvik etmek için reklamları tekrarlayın.

Mini Dizi: Zamana yayarak anlattığınız hikayenizi, temalı bölümlere ayırın
Doğrudan Çekim: Tek bir konsepte bağlı kalıp videoda bağlama göre değişiklikler yapın
Takip: İzleyicilere önce uzun bir reklam, daha sonra mesajı güçlendirmek için kısa reklamlar gösterin

Harekete Geçirme

Hem online hem de offline YouTube reklamlarında TrueView for Action gibi yeni reklam dönüşüm sağlamak için daha uygun bir yöntem haline geldi. Bu yöntemle ölçülebilirlikte daha etkili sonuçlar alabiliyorsunuz.  TrueView for Action ile sonuç elde etmek için yararlanabileceğiniz birkaç ipucunu aşağıda sıralayalım.

TrueView reklamlarının ilk beş saniyesi atlatamıyor ve bu size müşterinize derdinizi anlatmak için büyük bir fırsat sunuyor. Reklamın tutku uyandırması, heyecanlandırması ve tabi ki müşterilerle duygusal bir bağ kurması başarınızı üst seviyelere taşır.

Bütçenizi iyi kullanın ve ilerlemiş kitle hedeflemelerinden iyi yararlanın. Markanızı yakın zamanda arayanlara (Özel Amaç), ürün satın almak isteyenlere (Pazardaki Kitle), önemli bir dönüm noktasında olanlara (Yaşamdaki Önemli Olaylar) ve markanızla daha önceden etkileşime geçmiş kullanıcılara (Yeniden Pazarlama) erişebilirsiniz.Ayrıca yalnızca kullanıcılar yayın içi (in-stream) TrueView reklamınızı izlediğinde ödeme yaptığınızı unutmayın. Kullanıcılar 30 saniyeden önce videoyu atlarsa veya kısa reklamları sonuna kadar izlemezse sizden ücret alınmaz.

Harekete geçmesini istediğiniz müşterilerinize görünür bir yerde amacınıza göre; örneğin, istediğiniz şey tıklama sayısını artırmaksa "Kaydol", "Hemen Rezervasyon Yap" veya "Daha Fazla Bilgi" gibi bir seçenek yerleştirebilirsiniz. Amacınız olası satış yaratmaksa "Kaydol" veya "Fiyat Teklifi Al" seçeneğini kullanabilirsiniz.

Umarım bu yazı çalışmalarınıza faydalı olur. Konuyla ilgili sorularınız için epsosta gönderebilirsiniz. 






Related Posts :

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

2 Comments

avatar

Güzel bir yazı fakat ülkemizdeki yputuberlerin hemen hepsi ya şarkı ya komedyenlık üzerine takıpçi toplamaktadır ve bunların çok azı bizlere güzel şeyler sunmaktadır o yuzden bu yazıyı okuyup toplumun daha fazla bilgi ve ihtiyaçlarına yönelik olmalı

Reply Delete
avatar

youtuber lar dediğin konulara ağırlık veriyor. özellikle izleyici kazanma anlamında çocukları kullanıyorlar. Bu konuyla ilgili bir yazı da önümüzdeki günlerde kaleme alacağım.

Reply Delete

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bu Blogda Ara

Blog Archive