Bu yazımda Search Engine Marketing - Arama Motoru Pazarlaması (SEM) konusuna değinerek, konuyu genel hatlarıyla açıklamaya çalışacağım.
Arama motorları son yıllar içinde türlerinin ilk örneklerine göre daha komplike hale geldi. Milyonlarca site daha iyi içerik üreterek arama motorlarında daha görünür hale gelmeye çalışıyorlar.
Arama moturu denilince akla her ne kadar Google gelsede, artık her platform neredeyse kendi mecralarında arama yapılmasını sağlıyor. Örneğin; Facebook, YouTube ve Pinterest gibi birçok örnek sıralanabilir. Burada hangi mecrana reklam vereceğinize bağlı olarak site içinde trend olanları araştırmanız gerekiyor. Bu anlamda ilgilendiğiniz platformun arama kısımlarında nasıl çıkacağınızı çok iyi çözümlüyor olmanız gerekmektedir.
Arama Motoru Pazarlaması üç oyuncudan oluşur.
- Arama Yapan: Arama motorunda arama yapan kişidir bu.
- Arama Motoru: Program arama yapılan her ne ise (bilgi, ürün vs) onu internette bulmaya çalışır.
- Pazarlayıcı: Pazarlayıcı ve onun kullandığı kanallar içeriği insanlara pazarlar.
Pazarlamacı ve iş yeri sahibi olarak arama motorlarının ne istediğini iyi anlayıp onlara istediklerini vermek durumundasınız.
Burada ilk yapılması gereken arama yapan kişilerin neyle motive olarak arama yaptığı ve bu aramayı nasıl yaptığıdır. Aslında arama yapan kişinin ne istediği çok da gizli saklı değildir. Arama yapan kişi arama yaptığı konu ile ilgili olarak en ilintili ve en hızlı sonuca ulaşmak isterler. Eğer pazarlamacı arama yapanı tatmin edecek sonuçları ortaya çıkarırsa herkes kazançlı çıkacaktır.
Arama Motorlarının Ne İstediğini Bilmek
Arama motorları Google yada diğerleri hayatlarını devam ettirebilmek için yaptıkları işten kazanç sağlamaları gerekir. Bu anlamda arama motorlarının nasıl kazanç sağladığını anlamak faydalı olacaktır. Eğer arama motorunu neyin motive ettiğini anlarsan buna göre bir arama stratejisi oluşturabilirsin. Çoğu arama motoru kazançlarını reklam çalışmalarından sağlarlar.
Sonuç olarak arama motorunun en üstün yararı en alakalı, en popüler ve en iyi sonuçları çıkartana arama yapanları yönlendirir. Eğer arama yapanların isteklerini karşılayacak kaynaklara sahip değilseniz arama motorları kullanıcıyı başka sitelere yöneledirecek ve sizler de reklam alamayacaksınız.
Arama motorlarının diğer bir kazancı ise affiliate pazarlama yani Satış Başına ( CPA) para kazanma.
Kişiler arama yaparken iki tür arama yaparlar genel olarak. İlki; Marka aramasıdır. Kişi ulaşmak istediği markayı bilir ve ona göre arama yapar. İkincisi ise; marka olamdan arama yapılması. Burada arama yaparken spesifik olarak bir marka aranmaz sadece ihtiyaç olunan bilgiler yazılır. Mesela “Adana’ya Uçak” gibi.
Bu iki arama çeşidi anlaşılırsa firmalar ve pazarlamacılar buna göre arama motorlarında kelime hedefelemesini daha isabetli yapabilirler.
Arama yapanların ilk olarak bu aramayı hangi niyetle ve neden yaptıklarının cevabını bulmamız lazım.
Buna şu şekilde bir örnek verebiliriz: Bir kişinin şunu söylediğini farz edelim: Ben sebze yetiştirebileceğim bir bahçe istiyorum; çünkü para biriktirmek istiyorum.
Burada niyet edilen bir sebze bahçesi yapmak. Sonuç yani bunu neden yapmak istediği ise; para biriktirmek. Buradan şuna ulaşabiliyoruz kişinin ne istediği ve neye ulaşmak istediğine yönelik verileri önceden tahmin edip ona göre arama motorlarındaki yerimizi almaya çalışcağız.
Burada arama yapanın niyetini bu bağlamda neyi hedeflediğini öğrenebilirsek ona göre arama motorları için kelimeler seçebiliriz. Bunun için de akla ilk gelen tabiki Google Adwords Keyword Planner. Bununla birlikte daha eski bir yöntem olan ama etkisi de bir hayli iyi olan beyin fırtınası da denenmesi gereken en önemli seçeneklerden biri. Müşterinizi sizden daha iyi tanıyacak kimse olamaz. Onun ihtiyaçları ne isteyebileceğini siz daha iyi bilirisiniz bunu unutmayın.
Google İçin Site yada Reklamlarınızı Optimize Etmek
1.Adım: Title Tag Yazma: Title sitedeki sıralamaya girmedeki en önemli özellikleden biri. Bu başlık arama sonuçlarında çıkan ve sayfanın neyle alakalı olduğunu söyleyen kısımdır. Bu kısım 70 karakter geçmemelidir.
2.Adım: Meta Açıklamalarını Yazmak: Titlenin altında yer alan meta açıklamasıdır. Bu kısım arama sonuçlarında siteniz ile ilgili bilgi verir ve arama sonuçlarını etkilemez. Meta açıklaması 150 karakterden daha az olmalı.
3.Adım: URL Optimizasyonu: URL (Uniform Resource Locater) arama motorlarına ve arama yapanlara sayfayı tanımlar. İçerik sıralamasında iyi sonuç vermesi için URL’nin düzgün ve düzenli olması gerekir. Site adresinden sonra gelen slash’ın / ardından gelen açıklama arama motorlarının sayfanın neyle alakalı olduğunu arama motorlarına söyler. Ama bu adım tabiki keywords sizin URL içlerinde yer alıyor ama kitle tag kadar da önemli bir yere sahip değil.
4.Adım: Metin Yazımı: başlık ve açıklamaların konunuzla alakalı bilgilerin yer aldığı ve ortalam 500 kekimenin yer aldığı metimi kısmıdır. Burada kelime sayısını doldurmak için kalitesi düşük içerik üretmek ve anahtarı kelimeleri de yerleştirmek için saçma metineler ortaya çıkarmak lazım. Anahtar kelimeleriniz ve bunun varyasyonlarını doğal bir şekilde metin içinde kullanmak gerekmektedir:
5. Adım: Alt Tag Optimizasyonu: Burada ise metne konulan imajın adlandırılması demektir. Bununla ilgil de kısa bir yazım olacak.
Kasım 22, 2019
Tags :
Arama Motoru
,
Google
,
Meta Açıklaması
,
SEM
,
Title Tag
Subscribe by Email
Follow Updates Articles from This Blog via Email
1 Comments
Yeni güzel bilgiler teşekkür ederiz
Reply Delete