Landing Page ziyaretçileri spesifik olarak harekete geçirmeyi amaç edinen bir web sayfasıdır. Yaptığınız her bir tekligf için ayrı bir landing page dizayn ediyor olamanız gerekiyor. Gerçekleştirdiğiniz kampanyanız her ne kadar iyi olursa olsun eğer eğer landing page iyi değilse başarılı bir kampanya yürütemezsiniz. Bu yazıda sizlere daha iyi bir landing page nasıl yapılır onu açıklamaya çalışacağım.
İki tür landing page’ten bahsedebiliriz. Biri lead toplamak ve diğeri ise satış yapmak. Bu iki sayfanın da özelliği tabiki kişileri tek bir alanda odaklanmalarını sağlamak. Bu yüzden de bildiğimiz web sitelerinin aksine ilgi dağıtıcı başka seçeneklerin olmaması gerekiyor. Örnek olarak sattığınız diğer ürünler konusunda ilgi yada firmanın geçmişi tarzında linklerden bahsedebiliriz.
Lead Toplayan Landing Page’te Neler Olmalı?
Kişilerin ihtiyacı olan bilginin yada ürünün sadece bir kısım bilgisini verin ve daha fazlası için bilgilerini isteyin.
İyi bir başlık oluşturun ve tabiki bu başlığın verdiği sözün bir karşılığı olsun.
Mutlaka sağlayacağı faydaları en iyi şekilde ifade eden cümleler yer alsın.
Ürün görseline yer verin ama tabiki bu kampanya için geçerli olmayabilir.
Kullandığınız içerikte mutlaka kişilerin güvenini sağlayacak olan logolara kişilerin ürün konusundaki düşüncelerine yer verin. Bu tür bilgiler kişinin bilgilerine vermesine yada ürünü satın almasına katkıda bulunacaktır.
Burada diğer önemli bir nokta ise bu sayfalarda fazla ve kullanmayacağınız bilgileri istememeniz gerekiyor. Bu durum geri dönüş oranlarında etkiye sahiptir bunu unutmayalım.
Satış İçin Landing Page’te Neler Olmalı?
Bu tür bir landing page’te iki türde sayfa oluşturulabilir. Birincisi satış mektubu, ikincisi ise ürün detayı veren sayfa.
Peki satış mektubu nasıl oluşturulur? Bu tür sayfalarda amaç tabiki ürünü yada hizmeti kişinin almasını sağlamaktır. Bu sayfada kişiye ürün hakkında geniş bilgi verilemsi amaçlanmaktadır. Genellikle bu tür sayfalar ise uzun olur.
Ürün detayı veren sayfada ise; tüketicinin ürünü satın almasını sağlayacak her türlü bilgiye ulaşmasını sağlamak gerekmektedir. Bunun için; ürün ismi. fotoğraf/video, sepete ekle butonu, ürün fiyatı, ürün açıklaması, müşteri yorumları, sepete ekleme butonu (sonraki alışverişler için), sosyal medya butonu, teslimat şekli ve son olarak da çapraz yada biraz daha pahalı olan bir üst ürünü satmayı amaçlayan seçenekler verilir.
Subscribe by Email
Follow Updates Articles from This Blog via Email
1 Comments
Kesinlikle. Bir landing page te gereksiz bilgi olmamalı ki okuyucu sıkılmamalı nokta atışı hesabı 😁
Reply Delete