thumbnail

Firmalar İçin Blog Yazmanın ABC'si!



Firmalar İçin Blogger

Bloğu satıştaki en önemli ve çok yönlü etkiye sahip bir pazarlama aracı olarak kabul edebiliriz. Bloğunuzu; yazı, video, grafik ve ses gibi tüm içerikleri barındıran bir alan olarak düşünebilirsin.

İyi bir şekilde organize olmuş olan bloğunuzun altındaki güç gerçekleştirdiği farkındalıklardan, marka, ürün ve servilerden kaynaklanır.  Blog yukardaki süreçler tamalandığında pazarlama karmasında kritik öneme sahip olur. Tüm süreçleri tamamlayıp bloğu da devreye soktuğunuzda istediğiniz sonuca ulaşamayabilirisiniz. Bu yüzden de bloğunuzu sağlam temellere oturtarak şekillendirmeniz gerekmektedir. 

Blog oluştururken mutlaka aklımızda tutmamız gereken şey; müşterinin ilgilisini çekerek değerli bir içerik oluşturmak ve bir anda ürününüzü almaya karar vereceklerini düşünmemek olacaktır. Bu bir süreç ve strateji gerektirir.  

Bu yazımda sizlere etkili bir blog yapmak için gerekli olan önemli olan bir kaç noktadan bahsedeceğim. Bu bilgiler bloğunuzu daha da ileri taşayacaktır düşüncesindeyim.


Blog Nasıl Oluşturulur?

Blog oluştururken iyi bir plana ihtiyacınız olacak. İnce ayrıntılar; stil, başlık, öneri ve ortamlar çok önemli. Bununla birlikte iyi bir plan yaparak alanda var olan boşluğu bulmak ve blog okuyucusunun neye ulaşmak istediğini çok iyi biliyor olmak gerekiyor.  Günümüzde internetten yayınların çokluğu kişilerin çok fazla bilgiyle karşılaşmalarına ve bu bilgiler arasında da seçim yapmak durumunda bırakıyor. Bu anlamda okuyucuları iyi tanıyor olmak gerekiyor.  Oluşturduğunuz içerikle birlikte kişiyi bir anda cezbederken aynı zamanda da kişinin uzun zamanlı olarak sitenizi ziyaret etmesini sağlamak gerekiyor.  

Blog Gönderileri Konusunda Beyin Fırtınası Yapmak

Bu yazıda beyin fırtınası yaparken sana yardımcı olacak araçları ele almaya çalışacağım. İlk olarak müşterinizin profilinden yola çıkarak bir blog oluşturabilirsiniz. Burada; müşterinin amaç ve değerleri, yaşadığı zorluklar, bilgi kaynakları, ürüne karşıt görüşleri ve tabiki yaş, cinsiyet ve eğitim gibi diğer veriler. Bu var olan bilgiler blog oluşturmanızda size çok faydalı olacaktır. 

BuzzSumo gibi sosyal medyada performansı iyi olan konu başlıklarını buradan bakabilirisiniz. Burada farklı katagorilerde arama da yapılabiliyor.

Akıllı blog yazarı kendi datalarını iyi analiz eder ve sitesine gelen kişilerin hareketlerinden yeni sonuçlar çıkartabilir.  Bunun için Google Analytics verilerini kullanmak akıllıca olacaktır. 

Bunlarla birlikte sosyal medyada paylaşılmasını sağlayacak seçenekleri de bloğa eklemekte fayda var. 

Bloğunuzu Segmentlere Ayırın

Meydana getirdiğiniz blog belli ve tahmin edilebilir bir içeriğe sahip olmalı ve dönem dönem kendini yeniden yaratmamalıdır. Bloğunuzu segmentlere ayırmak aslında onu belli bir çerçevede tutarak benzer bir sitil üzerinden devam etmesini sağlamaktır. Yazdığınız içerikle tamamen ayrı olmamalıdır.  

İyi Bir İçerik Yazarı Bulmak

Bloğunuz için iyi bir içerik yazarı ve bu yazıları düzenleyecek bir editöre ihtiyacınız olacaktır. Bunun için de profesyonel yardım almakta fayda var. Burada içerik yazarı blog başlıklarını seçerken dahi bloğunuza gelecek ilgiliyi arttırmak için ilk adımı atıyor. Bloktaki başlıklar ilgi çekici olmalı. Başlıklarda; merak uyandırıcı, acele etmeye teşvik edici, uyarıcı, ünlü isim yada rakamlarla konuşmak ve tabiki yeniliklerden haber vermek.  

Blog Gönderisini Düzenlemek

Bloğunuzda yer alan yazıları şu 10 başlık altında editeleyebilirsiniz. 

  Olağanüstü bir başlık :) Bir yukarıda İyi Bir İçerik Yazarı Bulma başlığının altında maddeleri sırlamıştım. Ne tür başlıklar kullanılması gerektiğini ve bunu kullanırken de gereksiz kelimlerden kurtulup okuyucuyu uzaklaştırmamak lazım. İlgi çekmek adına yanlış bilgi verilmemesi gerekir. 

     Güçlü bir giriş yazısı. Bu yazıyı çok uzun tutmadan yazının içine çekmeyi başarmak gerekmektedir. 

     Kolay anlaılabilir bir içerik oluşturmak lazım. Uzun içerikler ve iyi bağlanmamış içerikler okuyucuyu bloktan uzaklaştırabilir. 
  
     Kaliteli video, ses yada grafikler yükelemek. Bloğunuza eklediğiniz video eğer kaliteli değil ve açılması 3 saniyeyi geçiyorsa okuyucuyu kaybedebilirisiniz. Bu konuyla ilgili ilerde yazılarım olacak. 

     Sonuç paragrafını iyi bağlamak önemlidir. Son kısım yazıyı toparlayan ve okuyucunun sitenizde devem etmesini sağlayacak bir etki yada ürününüzü almaya tam anlamıyla teşvik edici bir özelliğe sahip olması lazım. Bu kısımda mutlaka hareketlendime olmalı. 

    Başlık kadar içeriğin iyi olmasına dikkat edin. Örneklerin verilmesi yada başka tür medyaların eklenmesi.  

Related Posts :

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bu Blogda Ara

Blog Archive