thumbnail

İçerik Pazarlaması Nedir?


İçerik Pazarlaması Nedir?

Bu yazımda sizlerle İçerik Pazarlaması ile ilgili tüm basamakları ayrıntılı olarak paylaşacağım. 

İçerik Dijital Satış Kampanyası’nın kalbini oluşturur. İçerik olmadan Google’ın sizi bulması imkansızdır. 

İçerik ve Blog Farklı mıdır?

Blog içeriğin bir parçasıdır ama aynısı değildir. İçerik; Youtube videoları ve sosyal medya güncellemeleri gibi birçok olguyu içine alır. Her bir parça içerik pazarlama sürecinin de bir parçasını oluşturur. 

Bu yazıda özellikle içeriğin bir kişiyi markayla tanıştırmasından o markanın kullanıcısı yapıncaya kadar ki süreci beraber incelemiş olacağız. 



İçerik Pazarlamanın Dinamikleri Nelerdir? 

 İnternet insanların bir araya gelip iletişimde bulunup yeni şeyler keşfedip bir şeyler paylaştığı yerdir. Bu içerikler kimi zaman komik kimi zaman ilham verici olabiliyor. İnsanlar değerli içeriklerin peşindeler. Kendilerinden olan doğal, güldüren, ağlatan, öğreten, ilham veren ve kısaca bizlere değer katan her türlü içerik bizleri alır götürür. 

Bazı içerikleri paylaştığımız platformlar ücretli yada ücretsiz olabiliyor. İnternetin değişen doğası içerik hızlı bir şekilde üretimesini ister.  Üretimde bulunanlar bu anlamda bir yol haritası belirleyerek yola çıkmaları gerekiyor. Bu plan daha verimli sonuçlar alınmasına katkı sağlayacaktır. 

İnsanların internete karşı doyumsuz bir talepleri var. Her dakika ortalama 1000 blog ve yine her dakika neredeyse 100 saate yakın video sadece youtube’a yükleniyor. Bu verilere bakıldığında içerik oluşturmanın önemi bir kez daha orataya çıkmakta. Bu planı yaparken de ulaşmak istediğiniz nokta ve bu noktaya ulaşmak için gerekli olan tüm bilgelere hakim olup bu bilgleri de uygulamaya dökmek gerekir. Bu içerik üretmeden ellde eddeceğiniz sonucu daha kolay ve daha kazançlı hale getirecektir. 

En İyi İçerik Pazarlamanın Yolu Nasıl Bulunur?

İçerik Pazarlaması ihtiyaçları önceden tahmin ederek ve bu ihtiyaçları karşılayan içerikleri oluşturmakla ilgilidir. Örnek verecek olursak bir internet sitesi bir ürün hakkında bilgi veriyor verdiği bilgide fiyat aralıkları ve bu fiyatlar temel alınarak verilen satın alma seçenekleri. Bu bilgilerin yanında daha fazla soru sorabilecekler için de bir iletişim e postası vermişler. Bu ilanda kişilerin tüm ihtiyaçları düşünülerek bir sayfa oluşturmuş ve bu sayfaya gelen kişiler tüm aradıklarına ulaşabilmektedirler. Kişinin aradığını bulması ileri de atacağınız adımları daha da kolaylaştırmış olacak. 


Zafer ÇEBİ
zcebi@hotmail.com

Related Posts :

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bu Blogda Ara

Blog Archive