thumbnail

Tüketicinin İstekleri ve İçerik Oluşturma


Tüketicinin tam olarak neye ihtiyacı olduğunu anlarsanız kişinin daha sonra atacağı adımları da çözmüş olur ve buna uygun içerik oluşturabilirsiniz. Bu süreç sizin tüketiciyle olan irtibatınızı daha da güçlendirecek ve hedefinize ulaşmış olacaksınız. 
Tüketici daha önce bahsettiğimiz gibi değerlendirme ve dönüşüm aşamalarında karar verme süreci devam etmektedir. Bu süreçte tüketici ürünlerin özelliklerini karşılaştırmaya devam edecektir. Bulunan bu aşamalarda ise yapılmamı gereken benzer firmaların yada rakiplerin neler ürettiği ve bunlara karşı ne tür üstünlüklerin olduğunu gösteren karşılaştırmalardır. Bu değerlendirme süreci sonucunda kişiye son aşamada satışı gerçekleştirme şansını arttırmış oluruz. Aşağıda farklı ürünlerden oluşmuş bir karşılaştırma bulunuyor. 


Şunu unutmamalıyız ki içerik önemli ama içeriğin kaliteli ve tam olarak hedefine ulaşması da önemli.  Bunun için firmada tüketiciyle iletişime geçen herkesle beyin fırtınası yapmak çok önemli. Bu beyin fırtınılarında en iyi fikirler çıkabilmektedir.  Tüketiciyle her aşamada iletişime geçen firma çalışanları istenenler konsunda az yada  çok bilgiye sahip olup vereceği bilgilerle satın alma sürecinde pozitif yöneltecektir. 

Burada tüketicinin çok zamanı olmadığını ve sayfanızda çok fazla ayrıntıya girmeden bilgi isteyeceğini de bilmek gerekiyor. Oluşturacağınız aşamaları karmaşık hale getirmeden tüketiciye sunmanız gerekmektedir. Yapınız gereken tüm süreçte anlaşılmaz olduğunu düşündüğünüz her kelime yada şablonu değiştirerek anlaşılır hale getirmektir.  Amaç; satın alma potansiyeli olan tüketiciyi bir üst kademeye taşıyarak ürün alır hale getirmektir. Bu süreçte de tam anlamıyla risksiz bir süreç oluşturmaya çalışmak gereklidir. 

Peki Tüketicinin Ne İstediğini Nasıl Anlarız?

Tüketici zaman yada para harcamadıkça ne istediğini tam olarak anlama şansımız ne yazık ki yok. Bier kişi sayfanızı incelerken ilgilisini çeken yerlerde zaman geçirebilir ve bu zaman geçirdiği yerlerdeki ürünleri alma potansiyeli olabileceğini tahmin edebiliriz. Bu kişi yapacağımız yeniden hedeflemeyle ve kişinin iletişim bilgileri istenmeden daha farklı ve yeni bir reklam gönderilebilir.  Bu gönderilcek olan tanıtım ise daha spesifik bir içeriğe sahip olur.  Bu süreçte tüketicinin segmente edilmesi söz konusudur. 

Tüm Sosyal Medya Kanallarını Kullanmak

Tüketiciye ürün yada firmanız hakkında oluşturduğunuz içerikleri çok farklı kanallardan ulaştırabilme imkanınız var.  Bunlar; websitesi, blog, facebook, twitter, Linkedln, Pinterest, Instagram ve Youtube gibi kanallardır.  Bu sayısız kanalları kullanarak kendinizi yada ürününüzü daha görünür hale sokabilirsiniz. Oluşturulan içeriklerin hepsi her kanalda ve herkese hitap etmeyebilir. Bunun içinde kesinlikle tüketicileri segmentlere ayırmada büyük bir fayda vardır. 

En İyi İçerik Pazarlamayı Ortaya Koymak

En iyi içeriği oluşturabilmek için herseyde önce bir plana ihtiyacınız var.  Yaptığınız her teklifte farklı bir içerikle kişilerin karşısına çıkıyor olmak gerekiyor.  Bir İçerik Kampanya Planı oluşturmak gerekmektedir. Bu kampanya planı bir şablona döküp potansiyel satış ve satış oluşturma gibi iş hedefllerinden meydana gelir. 

İçerik Kampanya Planında : 

  1. Müşteri Avatarının oluşturmak: Tüketi profili oluşturmak ve oan uygun içerik oluşturmak.
  2. Beyin fırtınasıyla içerik oluşturmaya başlamak: Tüketiciyle iletişimi olan herkesin bir araya gelerek kişiyi potansiyel müşteri yapmaktan satın alamaya kadar olan süreçte ne tür içerik üretiliceğine dair fikir oluşturmaları. 
  3. Araçlar ve kanalları seçmek: Araçlar: video, yazı, ses yada imajdır. Araçlar ise; blog, youtube yada facebook gibi nerede kullanılacağıdır. 
  4. Bir sonraki aşamayı planla: İçeriğini amacın doğrultusunda daha cazip ve daha farklı hale getirerek tüketicinin iletişim bilgilerini vermesini yada ürün almasını sağlamak.   

Related Posts :

Subscribe by Email

Follow Updates Articles from This Blog via Email

No Comments

Popular Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bu Blogda Ara

Blog Archive