İçerik Pazarlama Sürecini Anlamak
Pazarladığınız ürüne tamamen yabancı birini ürünü alması için girdiği yolculuğu bir huniye benzetebiliriz. Huni geniş olarak başlayıp sona doğru daralacaktır. Bu durumu şu kademelerle inceleyebiliriz: Farkındalık, Değerlendirme ve Dönüşüm.
Farkındalık yaratma durumu birçok yolla olabilir bunlara birazdan değineceğim, ama farkındalık nedir kısaca ona değinmek gerekiyor. Kişinin bir sorunu olabilir ve bunun farkındadır yada değildir. İçerik oluşturulurken ilk olarak sizin ürününüzden yada verdiğiniz çözümden haberi olmayan bir insanı eğiterek, eğlendirerek ve ilham vererek çekmeniz gerekir.
İkinci olarak farkındalık yaratılan kişinin vermiş olduğunuz bilgiler ışığında değerlendirmeler yapması. Bu değerlendirme bir aksiyonla da sona erebilir yada hiçbir şey olmadan da kişi ayrılabilir süreçten.
Dönüşüm ise son aşamadır. Bu aşamada ilk başta çok. Bu son aşamadaki kişi sayısı farkındalık kısmına göre daha az olacaktır. Bu son aşamadaki amaç ise kişilerin satılan ürünlerden almasını sağlamak.
Hangi İçerik Tarzı Hangi Bölümler İçin Kullanılır?
Farkındalık kısında yer alan içerik çeşitliliğine kısaca TOFU diyoruz. Bu kısımda daha önce de dediğimiz gibi ürününlerinizden yada sunduğunuz çözümden haberi olamayan yada bir sorunu olup olmadığını bilmeyen kişileri davet etmeye çalışıyorsunuz.
Peki TOFU nelerden oluşur?
Bu bölümde yer alan öğeler Eğlence, Eğitim ve İlham verici özelliklere sahip olmalılar. Kullandığınız ürüne göre aşağıda yer alan ürünlerden 2 yada 3 tanesini de seçebilirsiniz?
1. Blog: Bloglar farkındalık yaratmak için kullanılan en iyi yöntemlerden bir tanesi.
2. Sosyal Medya : Facebook, twitter ve diğerleri farkınadalık oluşturmak için kulanılan en önemli yöntemler arasında yer almaktadır.
3. İnfografi: İnfografi son dönemlerde daha da popüler olan yöntemlerden bir tanesi. Renkli özgün ve eğlenceli çizimlerin yer aldığı bu içerik modeli gönderinizi okuyanlar için de daha etkileyici olabiliyor. Ben yazılarımda şu an için kullanmıyorum. Sıkılmayacağınız düşünerek sanırım:)
4. Fotoğraf: Fotoğraf ise sadece bir karede birçok şeyi anlatabilecek kadar güçlü bir yöntem olup yazıların arasına konularak süreci infografi gibi daha eğlenceli yada daha yumuşak hale getirebilir.
5. Dijital Magazin ve Kitaplar: Bu da farklı bir şekilde içerik oluşturarak farkındalık oluşturma yöntemidir. Burada kitaplar ve dergiler elektronik ortamda dağıtılıp yine diğer yöntemlerde olduğu gibi ücretsiz olarak sunulur.
6. Mikrositeler: Bu tarz siteler daha sipesifik bilgi vererek ana sinden ayrılır.
5. Basıkılı reklam broşürleri ve dergiler: Bu yöntem de tabiki etkilidir ancak daha fazla bütçe gerektirir.
6. Araştırma: Bu kendi başınıza dışarı çıkıp sorular sormak, anket yapmak ve gözlem yapma süreçlerinden oluşur. Bu yöntem özüne bakıldığında farkındalık oluşturup kişilere bilgi vermek için çok ideal ama zaman gerektiren bir çalışma.
Sonraki Süreçler ve Açıklamaları Yazıma Ekleyeceğim.
İçerik Pazarlamyı Daha İyi Anlamak İçin İlk Bölümü Okuyabilirisiniz:
https://dijitalm.blogspot.com/2019/10/icerik-pazarlama-nedir.html
İçerik Pazarlamyı Daha İyi Anlamak İçin İlk Bölümü Okuyabilirisiniz:
https://dijitalm.blogspot.com/2019/10/icerik-pazarlama-nedir.html
Ekim 26, 2019
Tags :
blog
,
Content
,
Dijital
,
İçerik
,
Medya
,
Pazarlama
,
SEO
,
Sosyal Medya
Subscribe by Email
Follow Updates Articles from This Blog via Email
2 Comments
Faydalı bir yazı olmuş devamını bekleriz ��
Reply Deleteteşekkürler!
Reply Delete